poniedziałek, 29 sierpnia 2011

Dynia marynowana

Słodka , pachnąca gozdzikami , pyszna . Idealna jako przekąska lub dodatek do mięs .
Gorąco polecam !

Potrzebujemy ;

1 sporą dynię , ok. 4 kg
1 kg cukru
10 gozdzików
1/2 litra octu

Dynię obrać , przekroić na pół , wydrążyć miąższ , a następnie pokroić w kostkę wielkości 2 - 3 cm.
Umieścić ją w dużej misce , zasypać całym cukrem i odstawić na noc aby puściła swój sok . Naczynie można przykryć ściereczką aby nie zlatywały się muszki .
Następnego dnia przekładamy dynię do dużego garnka wraz z sokiem , który wytworzyła , wrzucamy gozdziki , zalewamy octem i gotujemy na wolnym ogniu . Co jakiś czas sprawdzamy twardość , nie chcemy ,
żeby dynia była miękka , ma być lekko twarda , Włosi powiedzieliby al dente . Kiedy już uzyskamy odpowiednią twardość , przekładamy ją do słoików ( gorącą ) , zakręcamy i odwracamy do góry dnem , aż do wystygnięcia . Niektórzy przed nałożeniem do słoików usuwają gozdziki , żeby dynia nie ściemniała , jadnak ja je pozostawiam , gdyż uwielbiam ich zniewalający zapach .
Smacznego !

5 komentarzy:

  1. Ja swoją rok temu rozgotowałam za bardzo:( Taki żal:) Gratuluję udanego weku:) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo smaczne są takie dynie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda wspaniale. Już dawno nie jadłam dyni w occie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. u mnie na ogrodzie rośnie spora dynia, czekając na ścięcie;) więc przepis jak najbardziej dla mnie do wykorzystania w najbliższym czasie:) pozdrawiam
    p.s. moi rodzice uwielbiają dynię w tej postaci:)

    OdpowiedzUsuń